قدرت ماورایی رییس اتاق اصناف ایران اورا از تمام اصناف کشور مجزا ساخته و انتخابات اتحادیه اش را تحت الشعاع قرارداده است وکمیسیون نظارت اهواز هم می خواهد بعد از نزدیک به دوسال برای بعد از عید ورود کند تاشاید موفق به برگزاری انتخابات اتحادیه اش شود. چرا؟ گزارش خبرنگار دبنا حاکیست که اعتبارنامه سعید […]

قدرت ماورایی رییس اتاق اصناف ایران اورا از تمام اصناف کشور مجزا ساخته و انتخابات اتحادیه اش را تحت الشعاع قرارداده است وکمیسیون نظارت اهواز هم می خواهد بعد از نزدیک به دوسال برای بعد از عید ورود کند تاشاید موفق به برگزاری انتخابات اتحادیه اش شود. چرا؟

گزارش خبرنگار دبنا حاکیست که اعتبارنامه سعید ممبینی رییس اتاق اصناف ایران در آبان ماه سال ۹۹ پایان یافته است.

قانون نظام صنفی وآیین نامه های اجرایی آن می گوید که باید شش ماه قبل از گایان مهلت اعتبارنامه انتخابات برگزار شود ولی نقشه ای که انحصار طلبان اصناف داشتند تا انتخابات اتحادیه هایشان را به نیمه دوم سال ۱۴۰۰بکشانند وچهارسال برای هیات رییسه اتاق اصناف دور سوم بمانند با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری نقش برآب شد.

سعید ممبینی رییس اتاق اصناف ایران که باید الگویی برای اجرای قانون نظام صنفی وآیین نامه های اجرایی ان باشد از جمله روسای اتحادیه های است که بیش از ۱۵ ماه است بدون اعتبارنامه در راس تصمیم گیری اصناف ایران قرار دارد ودر حالی که خودش قانون نظام صنفی را اجرا نمی کند انتظار دارد مردم و مجریان قانون در بدنه دولت برایش قانون نظام صنفی را اجرا کنند.

آیا می شود که خودت قانون نظان صنفی را اجرا نکنی ومدام با ترفندهای مشاور به هرنحوی قانون را ابتر بگذاری واز سوی دیگر نگذاری برای اتحادیه ات تاریخ انتخابات در کمیسیون نظارت تعیین شود وبعدش بگویی چرا دولت به اصناف توجه نمی کند وچرا واحد صنفی بدون پروانه کسب داریم و بخواهی نهاد ناظر بر تخلفات واحدهای صنفی هم باشی. چرا ؟

سعید ممبینی رییس اتاق اصناف ایران همراه بنا نژاد عضو دیگر هیات رییسه اتاق اصناف ایران دو عضوی هستند که هیچکسی قدرت رویارویی برای برگزاری انتخابات اتحادیه وبرکناری این دونفر را ندارد. علی رغم اینکه قانون نظام صنفی می گوید باید بروند . البته باید پرسید این موضوع با درگیری مدیر صنفی با فرد تصمیم گیر برای اصناف در وزارت صمت تا چه جد مرتبط است؟

نکته ای که باید در خصوص سعید ممبینی گفت اینکه وی در ابتدای سال ۱۴۰۰ با اطلاع کامل که مشمول رای هیات عمومی دیوان عدلات اداری وقانون نظام صنفی است با روش بخش اعظم از اموالش به کشور کانادا رفت وآنجا سرمایه گذاری کرده است تا بعد از تحویل اتاق اصناف ایران به کشور کانادا برود. سوال دیگر این است چرا فرد تصمیم گیر برای اصناف و هیات عالی نظارت براصناف وکمیسیون نظارت اهواز از فردی که انگیزه خدمت به اصناف ندارد این طور حمایت می کنند وانتخابات اتحادیه اش را به بعد از ماه رمضان ۱۴۰۱ موکول گردند وطی سال جاری برای اتحادیه اش روز انتخابات تعیین نکردند؟

در روزهای اوج کرونایی که اصناف زیر بار مشکلات صورتشان راباسیلی سرخ کرده ومی کنند رییس وبرخی اعضای هسات رییسه اتاق اصناف ایران وتهران دنبال این است که چگونه صندلی ریاست خودشان را تداوم ببخشند زیرا اینها با استفاده از ریاست اتحادیه توانستند به اندازه ای پول دربیاورند که دغدغه مالی نداشته باشند ودر کشورهای دیگر سرمایه گذرای کردند.

اصناف در شهرهای دیگر می خواهند ورشکسته نشوند اما رییس اتاق اصناف ایران می خواهد انتخابات اتحادیه اش برگزار نشود. وراستی چرا باید اعضای کمیسیون نظارت اهواز که فردا در اخرین روزکاری سال ۱۴۰۰ برکزار می کنندبه این سوال گاسخگو باشند که چرا تاکنون زمان انتخابات اتحادیه رییس اتاق اصناف ایران برگزار نشد؟

در خصوص پشت پرده ونحوه رییس شدن سعید ممبینی و فرد یا افرادی که اقداماتی کردند تا وی به عنوان رییس اتاق اصناف ایران انتخاب شود و چگونگی فعالیت هیا ت رییسه اتاق اصناف ایران وحضور کارمندان بازنشسته دولت با حقوق نجومی از جیب اصناف وحضور بستگان درجه یک ونسبی افراد خاص اصناف در مرکز تصمیم گیری برای اصناف با حقوق خاصه خیلی سخن داریم.

اما فعلا کمیسیون نظارت براصناف اهواز در خط مقدم است تابا استناد به مصوبه جلسه ۱۲۳ نمانیدگان هیات عالی نظارت براصناف زمان انتخابات اتحادیه رییس اتاق اصناف ایران را تعیین واطلاع رسانی کند. آیا می تواند این کار را بکند؟

  • نویسنده : همت الله شکری اطاقسرا