کمیسیون نظارت مشهد با ورود دادستان در راستای اجرای قانون نظام صنفی و رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری ومصوبه هیات عالی نظارت روز پنجشنبه  اول اردیبهشت مصادف با روز ۱۹ ماه مبارک رمضان را برای برگزاری انتخابات اتحادیه آقای بنا نژاد عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران برگزید. براساس این گزارش مقرر بود که […]

کمیسیون نظارت مشهد با ورود دادستان در راستای اجرای قانون نظام صنفی و رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری ومصوبه هیات عالی نظارت روز پنجشنبه  اول اردیبهشت مصادف با روز ۱۹ ماه مبارک رمضان را برای برگزاری انتخابات اتحادیه آقای بنا نژاد عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران برگزید.

براساس این گزارش مقرر بود که پنجشنبه ۱۹اسفندماه سال ۱۴۰۰ پس از گذشت نزدیک به حدود ۳۰ماه انتخابات اتحادیه فناواران ورایانه مشهد برگزار شود اما روز قبلش محمدصادق مفتح قائم مقام وزیر صمت با ابلاغ مصوبه هیات عالی نظارت این فرصت را داد تا به برخی اعضای هیات رییسه اتاق اصناف ایران وچندین شهر دیگر داد تا با کمک اعضای کمیسیون نظارت مراکز استانها تفسیر به رای کرده ومانع برگزرای انتخابات تعداد زیادی اتحادیه های صنفی از جمله اتحادیه های مرتبط با آقایان بنا نژاد وممبینی وجهانگیری سه تن از اعضای هیات رییسه اتاق اصناف ایران شوند. به گونه ای که این افراد چندین سال بدون داشتن اعتبار نامه قانونی مدنظر قانون نظام صنفی رییس اتحادیه وعضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران بمانند.

در مشهد، بنا نژاد بلافاصله بعد از ابلاغ مصوبه که ساعت ۱۰صبح روزچهارشنبه ۱۸اسفندماه بود با تلاش جدی وهماهنگی که از قبل انجام داده بود ساعت ۱۴همین روز جلسه اضطراری کمیسیون نظارت مشهد رابرگزار کرد و مصوبه تعوسق انتخابات اتحادیه ای را گرفت که بدون اعتبارنامه عنوانریاست آن رابرای خود می داند. بدین ترتیب وی مانع ازبرگزاریانتخابات اتحادیه درروز پنجشنبه ۱۹اسفندماه شد.

از انجایی که طبق قانون نظام صنفی تمام مصوبات کمیسیون نظارت دراستانها باید در هیات عالی نظارت براصناف تطبیق قانون داده شود دبیرخانه هیات عالی نظارت در راستای اجرای قانون نظام صنفی مصوبه کمیسیون نظارت مشهد و اصفهان و تبریز را رد کرد و به همین دلیل دادستانی مشهد که بر اجرای رای هیات عمومی در اصناف به طور جدی نظارت دارد رییس و مدیر مربوطه در سازمان صمت را احضار کرد وبر اجرای قانون نظام صنفی ورای هیات عمومی دیوان عدالت اداری تاکید کرد. در اولین جلسه درسال جدید، کمیسیون نظارت براصناف مشهد روز پنجشنبه اول اردیبهشت ماه مصادف با ۱۹ ماه مبارک رمضان را برای برگزاری انتخابات اتحادیه مرتبط با عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران را برگزید تا شاید طلسم برگزاری انتخابات این اتحادیه بعد گذشت ۳۰ماه شکسته شود.

نکته

چرا کمیسیون نظارت تابع خواست واراده آقای بنا نژاد است وفقط روز پنجنشبه هارا برای برگزاری انتخابات برمی گزیند؟ آیا کیمسیون نظارت نمی داند روز ۱۹ ماه مبارک رمضان در مشهد مردم مومن در حال عبادت ماه مبارک رمضان هستند ودر روز پنجنشبه به زیارت اهل قبور میروند ومشارکت در این روز به حداقل ممکن خواهد رسید؟ چه اصراری است که فقط روز پنجشنبه انتخابات این اتحادیه برگزار کنید؟ شما که قبل وحین برگزاری جلسه اضطراری در تماس با دبیرخانه کاملا متوجه بودید که خواست ونتیجه قابل پیش بینی دران جلسه غیر قانونی است چرا تن به برگزاری این جلسه دادید؟ نام سازمان های که در آن جلسه اضطراری به خواسته آقای بنا نژاد رای مثبت دادند را اعلام کنید تا آنها پاسخگوی افکار عمومی باشند که بعد از گذشت ۳۰ماه دلیل جلوگیری از برگزاری انتخابات اتحادیه مدنظر راتوضیح دهند؟ مگر می شود عضو کمیسیون نظارت بر قانون نظام صنفی وآیین نامه های اجرای آن اشراف نداشته باشد. اگر اشراف دارد تاکنون برای اجرای قانون نظام صنفی کجا بودندو کدام مورد برای اجرای قانون نظام صنفی در خصوص رای هیات عمومی داون عدالت اداری در خواست کردند واسنادش را منتشر کنند؟

 

  • نویسنده : همت الله شکری اطاقسرا