دلیل خنده های مستانه قدرت طلبان اصناف درهفته گذشته امروز رونمایی شد ابلاغیه قائم مقام وزیر ودستاویز جدید برای طالبان قدرت در اصناف   ابلاغیه جدید ابلاغی دکتر مفتح قائم مقام وزیرصمت دستاویز جدید برای قدرت طلبان ریاست در اصناف تهران و شهرستانها شده است تا انتخابات برای مدت طولانی به وتعویق بیفتد. براساس  ماده […]

دلیل خنده های مستانه قدرت طلبان اصناف درهفته گذشته امروز رونمایی شد

ابلاغیه قائم مقام وزیر ودستاویز جدید برای طالبان قدرت در اصناف

 

ابلاغیه جدید ابلاغی دکتر مفتح قائم مقام وزیرصمت دستاویز جدید برای قدرت طلبان ریاست در اصناف تهران و شهرستانها شده است تا انتخابات برای مدت طولانی به وتعویق بیفتد.

براساس  ماده ۲۰ اصلاحی- اسقاط شرایط اعضای هیأت مدیره و بازرس  آیین نامه اصلاحات و الحاقات آیین نامه اجرایی نحوه برگزاری انتخابات هیأت مدیره و بازرسان اتحادیه های صنفی(موضوع تبصره (۳ )ماده (۲۲ )و ماده(۲۳ )قانون نظام صنفی) که به تازگی از سوی دبیرخانه هیات عالی نظارت ابلاغ شد دستاویزی برای به تاخیر انداختن انتخابات اتحادیه های دانه درشت ها درتهران وسراسر کشور شده است.

متن مذکور به این شرح است:

 

اسقاط شرایط اعضای هیأت مدیره

۱ -چنانچه هر یک از اعضاء هیأت مدیره و بازرس در طول دوران تصدی، مواردی از شرایط مندرج در ماده ۳ این آیین نامه

را حسب اعلام  مراجع ذیربط از دست بدهد، مراتب به رییس کمیسیون نظارت اعلام میگردد.

۲ـ رییس کمیسیون مراتب را بطور مستند به فرد ذینفع ابلاغ مینماید.

۳ـ فرد معترض میتواند مدارک مثبته خود را ظرف مدت هفت روز از تاریخ ابلاغ، به کمیسیون ارائه نماید.

۴ـ کمیسیون می بایست در اولین جلسه خود پس از ملاحظه اسناد و مدارک و استماع دفاعیه وی به موضوع رسیدگی و

اتخاذ تصمیم نماید، رأی کمیسیون قطعی و لازم الاجرا است. در صورت اسقاط شرایط فرد مورد نظر، رییس کمیسیون

نسبت به جایگزینی علی البدل اقدام مینماید.

تبصره- در صورتی که عضو هیأت مدیره دارای بیش از یک پروانه کسب از همان اتحادیه صنفی باشد، صرف فقدان اعتبار

یکی از پروانه های مزبور سبب اسقاط شرایط وی نخواهد شد.

 

با استناد به  این ماده اصلاحی چند تن از روسای عاشق صندلی ریاست اتحادیه درتهران امروز به سازمان صمت رفتند واعلام کردند که مشمول این اصلاحیه هستند ونمی خواهند انتخابات اتحادیه هایشان برگزار شود.

ازبین افرادی که امروز به سازمان صمت تهران رفتند ویا نامه فرستادند یکی از آنها بیش ازدوسال است که اصلا اجازه برگزاری انتخابات نداد وبه هیچ وجه در جلسات هیات اجرایی برای برگزاری انتخابات شرکت نمی کندو حتی وی برخی اقلام واموال اتحادیه رابه خودش فروخته است. دلیل مماشات با این فرد از سوی سازمان صمت تهران در هاله ای ابهام قراردارد.

همچنین چندین اتحادیه که دوراول به حدنصاب نرسیدند هم امروز به سازمان صمت رفته ویا نامه زدند که نباید انتخابات با استناد به این ماده اصلاحی برای اتحادیه هایشان برگزار شود از جمله این افراد یک رییس اتحادیه خاص است که  در برگزاری انتخابات دور اول هیچگونه مشارکت وهمکاری با هیات اجرایی نداشت وی که در اتحادیه دیگر هم کاندیدای عضویت در هیات مدیره وصندلی ریاست است برای اینکه مدتی انتخابات را تازمان برگزاری انتخابات اتاق اصناف به تاخیر بیندازد خواستار تعویق انتخابات شد.

گفتنی است مقرربود امروز در سازمان صمت برای تمام اتحادیه های صنفی تهران که دور اول حدنصاب نرسید زمان دور دوم مشخص وابلاغ شود. اما آیا این اتحادیه ها شرایط ماده ۲۰اصلاحی را دارند ویک یا چند عضو داوطلب عضویت در هیات مدیره پروانه کسب را ابطال کردند با فوت کردند که بخواهند مشمول این ماده اصلاحی شوند؟ آیا سازمان صمت ودبیرخانه خیات عالی نظارت بازیچه این افراد خواهند شد؟باید منتظر ماند ودید آیا برای رییس جدید سازمان صمت اجرای قانون مهم است ؟

اصرار بیش از حدشان نشان از نقشه ای است که در دست اجرا دارند. خیالشان راحت باشد که کاملا به نقشه آنها آگاهی  واشراف کامل داریم ولی منتظر باشید که اگر اجازه یافتم ترفند خلاقانه در دور زدن  قانون وبخشنامه را با جزئیات پشت پرده بیان کنیم.زیرا ما مخالف حق انتخاب متصدیان واحدهای صنفی نیستیم اجرای قانون برای همگان لازم و ضروری است نباید عده ای چون لابی وپول دارند از قانون مستثنی شوند.

 

  • نویسنده : همت الله شکری اطاقسرا