وفق قانون چون یک دوره انتخابات اعضای هیات مدیره اتحادیه صوت وتصویر تهران برگزار شد حتی اگر فقط یک نفر هم در جریان انتخابات بماند باید اول انتخابات این اتحادیه برگزار شود .

موضوع انحلال اتحادیه صوت وتصویر تهران وواگذاری هریک از رسته های اتحادیه به اتحادیه های دیگر دغدغه اصلی اعضای اتحادیه شده است. به خصوص اینکه کمیسیون نظارت تهران به جای برگزاری دور ردوم انتخابات بعد از انصراف دونفر از کاندیداها بلافاصله انحلال رابه درخواست نامه ای که از اتاق اصناف تهران صادر شد در کمیسوین مطرح ومصوبه گرفت.

در اسفندماه سال قبل موضوع الحاق رسته موبایل فروشان در کمیسیون نظارت رد شد وهیات اجرایی انتخابات سازمان صمت تهران ادام به برگزاری انتخابات این اتحادیه کرد که به هر علتی بود به حدنصاب نرسید.

اعضای اتحادیه خودرابرای حضور در دور دوم انتخابات اماده می کردند که دوتن از کاندیداها به سازمان صمت رفتند وانصراف دادند.

عده ای تصور کردند که با این انصراف تعداد از حدنصاب افتاده است وباید ادغام وانحلال شود اما…

برای بررسی  بیشتر این موضوع از تعدادی از کارشناسان حقوقی صنفی استعلام گرفته شد وهمگی به طور قاطع اعلام کردند ادغام وانحلالی که کمیسیون نظارت بر اصناف تهران به تصویب رساندند به طور کامل غیر قانونی وبرخلاف مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام است که تاکید دارد:

بعد از تایید صلاحیت اعضا و حدنضاب رسیدن کاندیداهای عضویت در هیات مدیره اتحادیه ها تحت هرشرایطی فرد ی اافردای انصراف بدهند یا از شرایط کاندیداتوری خارج شوند باید حتی رای یک نفر هم باقی بماند باید انتخابات برگزار شود وسپس برای سایر اعضای باقی مانده وجامانده هیات مدیره فرایند ثبت نام و انتخابات مجدد برگزار شود.

با توجه به این قانون تحت هیچ شرایطی اتحادیه صوت وتصویر تهران مشمول انحلال وادغام نیست واول باید انتخابات برگزار شود ودر صورت به حدنصاب نرسیدن دور دوم انتخابات در خصوص آینده این اتحادیه در کمیسیون نظارت تصمیم گیری شود.

حالا با این شرایط در صورت اعلام مغایرت مصوبه کمیسیون نظارت براصناف تهران در دبیرخانه هیات عالی نظارت براصناف وزارت صمت نقش واهمیت حضور مردم واعضای اتحادیه صوت تصویر تهران در جلوگیری از ادغام وانحلال اتحادیه اشان سرنوشت ساز است.

به زودی خبرهای درخصوص اتفاقات ناشی از تصویب مصوبه اخیر کمیسیون نظارت تهران بر روند عملکرد وکاسبی اعضا و تعامل هیات میدره با اعضای اتحادیه ومردم منتشر خواهیم کرد.

در پایان خاطرنشان می گردد که مصوبه کمیسیون نظارت تهران در خصوص اتحادیه صوت وتصویر تهران با پیگیری های جمع بسیار زیادی از اعضای اتحادیه و کاندیداهای عضویت در هیات مدیره اتحادیه باحمایت مردم هنوز تایید نشده ودر مرحله رسیدگی وتطبیق قوانین در دبیرخانه هیات عالی نظارت وزارت صمت قرار دارد.

انچه که مسلم است اگر مردم و اعضای اتحادیه صنف صوت وتصویر تهران نمی خواهند اتحادیه آنها منحل وهریک از رسته ها به اتحادیه دیگر واگذار شود باید باگام های استوار وهمگی قاطعانه در انتخابات حضوریابند وبه کاندیداهای باقی مانده رای بدهند.

  • نویسنده : همت الله شکری اطاقسرا