کارگران یک شرکت باربری با سواستفاده از برند یک شرکت باربری بسیار معروف با شماره تلفن چهاررقمی با یک خبرنگار درگیر شده وپس از گرفتن پول زور بار ریختند روی زمین ورفتند.

براساس گزارش خبرنگارما، روز جمعه گذشته یکی از خبرنگاران با اعتماد به برند یک شر کت بسیار معروف باربری درون شهری در تهران از طریق اینترنت، تلفن تماس شرکت را پیدا کرده وپس از تماس ومکالمه اولیه وتوافق بر سر قیمت، شرکت مذکور خودرو و کارگر را به محل اعزام می کند.
پس از حضور خودروی شرکت در محل صاحب کالاهای خانگی که تنها دوکارگر می خواست متوجه حضور سه کارگر می شود و اعتراض می کند. راننده که سرگروه بود در پاسخ می گوید مشکلی نیست.
از انجایی که بار بسیار کم بود تمام حمل وجابجایی بار کمتر از یک ساعت تا محل جدید طول کشید اما قبل از خالی کردن بار ناگهان راننده از تخلیه بار خودداری می کند. وی از صاحب کالا که توافق ۸۰۰ هزار تومانی داشتند در خواست سه میلیون وپانصد هزار تومان می کند که با اعتراض صاحب کالا مواجه می شود. راننده هزینه کارگرو هزینه بیمه را علاوه بر مبلغ توافقی با شرکت عنوان می کند که با اعتراض صاحب کالا که خانم خبرنگرای بود به منازعه وجدل لفظی شدید می کشد وهمسایه ها که روز گویی راننده در حق خانم خبرنگار را دیدند با پلیس تماس می گیرند.
با حضور پلیس مشخص می شود حق با خانم خبرنگار است اما بازهم راننده شرکت باربری از تخلیه بار خوددرای میکند که با دخالت پلیس خانم خبرنگار قبول می کند با پرداخت سه میلیون تومان باررا به داخل خانه جدید ببرند اما راننده با گرفتن پول باررا پرت کرد پایین وبلافاصله گاز ماشین را گرفتند ورفتند.
خانم خبرنگار مجبور شد با گرفتن دوکارگر دیگر بار را به خانه ببرد. وی سپس با اتحادیه حمل ونقل بار درون شهری تهران تماس می گیرد اما توفیقی در تماس حاصل نمی شود.
اینکه در حال حاضر درتهران وبرخی کلانشهرها رسم شده است که شرکت ها وافرادی با سواستفاده از اعتبار برندی معروف در اینترنت خودشان را همان برند معرفی می کنند موضوعی است که اتحادیه های صنفی باید نظارت داشته باشند وشفاف سازی بهتری داشته باشند. اما از اتحادیه حمل ونقل بار شهری تهران و به خصوص آقای زندی رئیس اتحادیه انتظار می رود تا در این خصوص با خانم خبرنگار مذکور تماس گرفته و با پیگیری موضوع از حق شهروندی ایشان دفاع نماید ، که از وطایف اتحادیه است. آیا این پیگیری انجام خواهد شد؟
درست است که پلیس باید مراقب امنیت عمومی جامعه باشند اما اتحادی ههای صنفی هم باید از اعتماد عمومی مردم به اصناف مراقبت کنند وپیگیری همین موضوع یکی از کارهای است که به تقویت امنیت عمومی واعتماد به واحدهای صنفی در این اوضاع اقتصادی کمک می کند.

  • نویسنده : همت الله شکری اطاقسرا