?هیات مدیره اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان شهرستان دزفول بعد از پیگیری اعضا ولغو مصوبه ای که این اتحادیه را مجاز به اخذ پول از اعضا خارج از قانون نظام صنفی می کرد به جای اجرای لغو مصوبه اقدام به ارسال پیامک تهدید امیز برای اعضا کرد.

هیات مدیره اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان شهرستان دزفول در بهمن ماه ۱۴۰۰ مصوبه ای را از اتاق اصناف شهر گرفت وپس از تصویب در کمیسیون نظارت شهرستان برای تایید به کمیسیون نظارت استان فرستاد .همزمان با تصویب در کمیسیون نظارت استان در سایت دبیرخانه هیات عالی نظارت به عنوان مصوبه شهرستان درج گردید و کد تایید مصوبه گرفت.(تصویر خبر)

بعد از انکه جمعی از اعضای اتحادیه نسبت به اخذ پول از مردم از سوی اتحادیه اعتراض کردند طی استعلامی که کمیسیون نظارت استان از دبیرخانه هیات عالی نظارت در اخرین روزهای اردیبهشت ماه گرفت دبیرخانه هیات عالی نظارت هرگونه اخذ وجه از مردم را خلاف قانون ومغایر قانون تشخیص داد و با لغو مصوبه مذکور کد تایید مصوبه هم از روی سایت دبیرخانه حذف کرد.
براساس قانون رئیس سازمان صمت استان خوزستان که رئیس کمیسیون نظارت بر اصناف استان است روز ۳۱ اردیبهشت ماه غیر قانونی بودن و لغو مصوبه را به سازمان صمت شهرستان دزفول ابلاغ کرد . همچنین روز گذشته نامه ای را برای اداره صمت دزفول ارسال کرد که نشان می دهد اتحادیه تاسیسات اهواز بابت ثبت نقشه از اعضا تنها ۲۰ هزارتومان دریافت می کند ولی بابت قراردادها هیچ مبلغی دریافت نمی کند.
اما هیات مدیره اتحادیه تاسیسات مکانیکی که بر اساس مصوبه قبلی لغو شده از شهریورماه ۱۴۰۰ از مردم بابت هر واحد برای هر قرارداد ۸۰ هزارتومان دریافت می کرد به جای تن دادن به قانون با ارسال پیامکی مدعی عدم لغو مصوبه ، اصرار بر اجرای تاییدیه اتاق اصناف دزفول را دارد که در دبیرخانه هیات عالی نظارت و کمیسیون نظارت استان خوزستان مغایر قانون تشخیص داده شد وباید لغو شود.

متن پیمک ارسلی هیات مدیره اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان شهرستان دزفول به اعضا به شرح ذیل است:
سلام و عرض ادب خدمت همکاران عزیز و‌ گرامی
?در خصوص خبرهایی که در فضای مجازی پیرامون حذف الزام قرارداد در دفتر اتحادیه منتشر گریده است اعلام میدارد:
? پس از استعلام از مراجع قانونی و بررسی اعتبارِ مصوبه پیشین، مشخص گردیده است که هیچگونه حکمی مبنی بر ابطال مصوبه موجود نیست و کمافی‌السابق، روال تنظیم قراردادها در دفتر اتحادیه صورت می‌پذیرد. بدیهی است که اتحادیه تاسیسات مکانیکی، مسئولیت انجام مصوبات خود را به عهده میگیرد و موظف به برخورد قانونی با واحدهای صنفی‌ای می‌باشد که ضوابط مصوب اتحادیه را رعایت نمی‌نمایند.

?هیئت مدیره اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان شهرستان دزفول

هیات مدیره اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان شهرستان دزفول ادعا دارد که از اعضا پول گرفته است اما دهها فیش پرداختی در اختیار دبنا است که نشان می دهد مردم با حضور دراتحادیه کارت کشیدند و پول پرداخت کردند.در ضمن خدمات غیر موظف اتحادیه به اعضا ست ونباید از مردم پول بگیرید. حتی خدمات غیر موظف به اعضا هم چهارچوب وروالی دارد نه اینکه در این اوضاع کاسبی که ادعا دارید بازار کاسبی خراب است از اعضا پول مازاد بخواهید.بابت ثبت قرارداد اتحادیه چه کرای میکند که بخواهد از اعضا پول بگیرد؟
گویا اجریا قانون در اصناف تبدیل به جوک شده است وهرکسی هرجور خودش بخواهد می خواهد قانون را برای خودش تفسیر کرده واز مردم پول بگیرد. ای نوسط پس نقش دبیرخانه هیات عالی نظارت براصناف کشور وکمیسیون نظارت استان چیست ؟ اگر قرار است هراتحادیه به دلخواه عمل کند دلیل فعالیت اتاق اصناف وکیمسیون نظارت برای چیست؟

  • نویسنده : همت الله شکری اطاقسرا