دور دوم انتخابات اتحادیه های صنفی تهران به دلایل نامعلومی برگزار نمی شود اما دلیل قانونی هم برای این موضوع وجود ندارد.آیا رئیس سازمان صمت تهران می داند؟

در اسفندماه سال ۱۴۰۰ دور اول انتخابات حدود هشت اتحادیه به دلیل حدنصاب نرسیدن تعداد اعضای رای دهنده به دور دوم کشیده شد. اما نزدیک به دوماه است هیات اجرایی انتخابات اتحادیه های صنفی انتخابات این اتحادیه هارا برگزار نمی کند.
وفق قانون نظام صنفی وآیین نامه های اجرایی ان باید هیات اجرایی انتخابات اتحادیه های صنفی تنها ۲۰ روز بعد از برگزاری انتخابات دور اول در صورتیکه به حدنصاب نرسید دور دوم را برگزار کند.
در تهران بیش از هشت اتحادیه باید دور دوم انتخابات انها برگزار شود. شاید ایام تعطیلات عید نوروز وماه مبارک رمضان را مطرح کنند اما الان یک ماه است ماه رمضان هم تمام شده است پس چرا دور دوم انتخابات برگزار نشد ه است؟
البته اتحادیه های هم هستند که تایید صلاحیت داوطلبان عضویت در هیات مدیره اشان آماده شده است اما زمان برگزاری انتخابات اتحادیه مربوطه مشخص نیست ولی به زودی خبری خواهید شنید که یک اتحادیه خاص زمان برگزاری اش اعلام شده است.
از رئیس سازمان صمت تهران انتظار داریم که محور اجرای مقررات در اصناف را قانون لحاظ کند وپشتیبان ومجری قانون نظام صنفی باشد ومانع جایگزینی رابطه به جای ضابطه در اجرای قانون نظام صنفی باشد.

  • نویسنده : همت الله شکری اطاقسرا