اتحادیه صنف لوازم یدکی با حضور گروه نواندیشان و پیشکسوتان تحول بزرگی را در اصناف تهران رقم خواهد زد. ترکیبی از جوانان خلاق و پیشکسوتان با تجربه همکاری همه رسته ها را در آینده رقم خواهد زد تا نسبت به رفع مشکلات گام بردارند.

مرحله دوم انتخابات اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو در حالی برگزار می شود که انتظار می رود اعضای صنف با درک شرایط حساس اتحادیه پای صندوق رای بیایند زیرا اگر به حد نصاب نرسد در اتحادیه دیگری ادغام خواهد شد . به همین منظور با سید احمد حسینی حقوقدان و داوطلب عضویت در هیات مدیره اتحادیه در گفت و گو اختصاصی با “دبنا” از همه اعضا در خواست کرد تا با هم افزایی حضور در انتخابات آینده اتحادیه را رقم بزنند.
وی با اشاره به اجرای ماده ۲۲ قانون نظام صنفی گفت: با دور اندیشی اعضای اتحادیه افرادی داوطلب شدند تا ترکیبی جوان و پیشکسوت در کنار هم در هیات مدیره حضور یابند.
وی در خصوص برنامه های گروه نواندیشان و پیشکسوتان هم گفت: اعضای گروه به خرد جمعی و کار گروهی اعتقاد دارند براین اساس مقرر داشتیم تا با جلب اعتماد تمام اعضای اتحادیه برای هر رسته یک کار گروه تشکیل داده و در کنار هیات مدیره اتحادیه برای شناخت مشکلات رسته ها و رفع ان گام بر داریم.
وی با اشاره به اینکه در هیات مدیره نظرات کار گروه های رسته ها به طور جدی دخیل خواهد بود اضافه کرد: در آینده شناسه کالا، کد رهگیری، تغییرات در اجرای قانون مالیات های مستقیم، درج قیمت تولید کننده و مصرف کنند و عدم اعتقاد قانون گذار به ارزش جایگزینی کالاها مشکلات جدید را برای اعضا رقم می زند که باید توان جوانان و تجربه پیشکسوتان همراه را نظراتی که در کار گروه های رسته ها بیرون می آیند راه حل منطقی و مطابق قانون به مراجع تصمیمی گیر ارائه دهیم.
وی تصریح کرد: هر قانونی در اجرا به زیر ساخت نیاز دارد در غیر این صورت قانون ناقص اجرا می شود . قانون مبارزه با قاچاق کالا خوب است اما به جهت کمبود زر ساخت ها اصناف را با چالش مواجه می کند .
حسینی داوطلب عضویت در هیات مدیره اتحادیه در خصوص ارزش کالای جایگزین گفت: کاسب صنف لوازم یدکی برای اینکه مشتریان را حفظ کند از هر قطعه ای باید در فروشگاه داشته باشد . کاسب وقتی به اخر سال می رسد اگر در فروشگاهش همان قطعه ای که در اول سال خرید را در آخر سال داشته باشد و فروش هم داشته باشد می تواند بگوید سود داشتم اما نوسانات دلار و قیمت ها در کشورمان این امکان را به کاسب نمی دهد تا حتی دریک روز اگر یک کالا را خرید وبا سود قانونی فروخت امیدوار باشد در همان روز بتواند همان کالا راحتی با نرخی که فروخت خریداری کند و به همین دلیل ارزش جایگزینی کالا برای قانونگذار ظاهرا مهم نیست و کاسب به شدت آسیب دیده است.
وی اضافه کرد: در دور اول انتخابات که در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ برگزار شد عواملی موجب شد که انتخابات به حد نصاب نرسد که از جمله ان برگزاری انتخابات در روزهای پایانی سال بود اما الان فرصت خوبی است تا اعضا با حضور در پای صندوق رای و مشارکت حداکثری افراد مد نظرشان را بر گزینند.

  • نویسنده : همت الله شکری اطاقسرا