تا چندروز قبل حتی جلسه اضطراری کمیسیون نظارت برگزار می کردند که نگذارند انتخابات اتحادیه های صنفی برگزار شود اما حالا برگزاری انتخابا ت اتحاده های بهانه ای شده تا رئیس اتاق اصناف کرمان یادش بیفتد که باید ماده 22 قانون نظام صنفی رعایت شود وطی نامه ای خواستار جلوگیری از برگزاری انتخابات اتاق اصناف در کشور شده است.

به نظر می رسد مزه ریاست اجازه نمی دهد جمع کثیری از روسای اتحادیه های صنفی تا اخرین نفس صندلی را رها کنند وبه ترفندی شده می خواهند حالا مانع برگزاری انتخابات اتاق اصناف در کشور شوند.
این بار یوسف جعفری رئیس اتاق اصناف کرمان طی نامه ای به وزیر صمت که رونوشت آن به تمام روسای اتاق اصناف مراکز استانها هم فرستاد وخواستار اقدام مشابه شد!! خواستار تعویق حداقل!!! دوماهه برگزاری انتخابات اتاق اصناف شده است. چرا باید خواسته شما اجرایی شود؟
پیش بینی هم می شد که بلافاصله بعد ابلاغ زمان بندی انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف در سراسر کشور عاشقان صندلی ریاست تلاش ها ولابی ها با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تعویق و تاخیر وحتی حذف انتخابات اتاق اصناف تا زمان اصلاح قانون نظام صنفی را شدت ببخشند.
رئیس اتاق اصناف کرمان در این نامه مدعی شد که چون انتخابات اتحادیه های صنفی در حال برگزاری انتخابات حداقل دوماه به تعویق بیفتد.
آقای جعفری ، تاالان کجا بودید؟ در استان کرمان انتخابات اتحادیه های صنفی چقدر با تاخیر برگزار شد؟ چطور الان یادتان افتاد که باید قانونی نظام صنف ورای هیات عمومی دیوان عدالت اداری اجرا شود؟ آیا اعتبارنامه عضویت وریاست اتحادیه خودتان هنوز پابرجاست؟ چرا در خصوص استفاده از قانون شرکت های تعاونی در اصناف حتی کی کلمه نامه اعتراض ننوشتید؟
آقای دکتر پورابراهیمی ریاست محترم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی
با ارسال این نامه در افکار عمومی صنفی شایعاتی ورد زبان شده است. اول اینکه باتوجه به اینکه انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی درپیش است وا قای جعفری رئیس اتاق اصناف کرمان هم از حمایت اقای دکتر پورابراهیمی بهره مند است پس این نامه را نوشته است . به نظر شما پاسخ افکار عمومی دراین زمینه چیست؟
آیا مجلس شورای اسلامی که در خصوص اجرا نشدن قانون نظام صنفی و بخصوص استفاده از قانون شرکت های تعاونی در اصناف واکنشی نشان نداد، در خصوص اجرایی نشدن رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری و تاخیر جالب توجه انتخابات اصناف بخصوص انتخابات اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران چه وظیفه ای دارد؟ آیا نماینده مجلس شورای اسلامی در هرپست ومقامی باشد می تواند در امور اجرایی دولت دخالت کند؟
آقایان روسای اتاق اصناف بگذارید نفسی تازه در اصناف دمیده شود و با حفظ احترام پیشکسوتان وبهره مندی از تجارب ازنده اتان در کنار افرادی با افکار جدید قرار بگیرید. ایا فقط با ریاست است که میتوان به اصناف خدمت کرد؟ اگر چنین است لطفا هریک از روسای اتاق اصناف در سراسر کشور گزارش عملکرد قابل دفاعی دارد و دبنا آماده انتشار در قالب گفت وگو است.
اما به طور حتم شما از مصاحبه با دبنا گریزان خواهید بود زیرا می دانید گزارش عملکردتان در بوته نقد منصفانه که قرار بگیرد چیزی برای گفتن ندارد. پس صندلی ریاست هم بهانه ای برای غیر خدمت است.
اما خبرها در پیش است واین تعطیلات فرصت خوبی برا یلابی کردن هاست امیدواریم صبح جمعه بیدار شدیم نامه دبیرخانه هیات عالی نظارت ابلاغ نگردد که انتخابات به تعویق افتاد. آیا دولت به خواست واراده رئیس اتاق اصناف کرمان تن می دهد؟

  • نویسنده : همت الله شکری اطاقسرا