اقلام متعدد وزیادی به راحتی از ساختمان گرانقیمت اتاق اصناف تهران به سرقت رفت وفقط یک کارمند نگهبان را دستگیرکردند که دوتا کولر را برد تا بفروشد و مشکل مالی اش را رفع کند. ساختمانی که دهها میلیارد می ارزد ودر مرکز شهررها شده است.

بخشی از اقلام نصب شده در ساختمان اتاق تهران در طی پنج ماه گذشته به سرقت رفت که به نظر می رسد سارق بخشی ازاین کالاها به جرمش اعتراف کرد.
اتاق اصناف تهران ساختمانی چندین طبقه در خیابان شهید بهشتی (عباس آباد)روبروی پارکینگ مصلی دارد. این ساختمان را زمانی که مجمع توزیعی وجود دارد با فروش زمینی که داشت خرید. این ساختمان بلا استفاده سالهاست در تهران رها شده است. گاهی یک یا چند تفر نگهبان ازاین ساختمان نگهداری می کردند.
آذرماه سال ۱۴۰۰اولش دودستگاه کولر به شیوه ای بسیار ساده توسط یکی ازنگهبانان جهت فروش ورفع مشکل مالی به سرقت رفت.
این فرد توسط دوربین پارکینگ مصلی ازسوی پلیس شناسایی ودستگیر شد و به جرم خود اعتراف کرد. اما موضوع سرقت درنهایت تعجب اردیبهشت ماه به اطلاع اعضای هیات رییسه رسید. فردی که به اتهام سرقت دستگیر گردید با سپردن وثیقه آزاد شد. این فرد که تو‌سط مجری امور اجرایی اتاق اصناف استخدام شده بود از خانواده ای پاک وسالم است. ازآنجایی که هیات رییسه اتاق اصناف پرداخت حقوق کارکنان را به کمترین حدممکن تقلیل داد درنتیجه این فرد جهت رفع نیازمالی از ساختمان بلااستفاده سرقت کرد هرچند که نیاز مالی موضوع سرقت را هرگز توجیه نمی کند.
گفتنی است که اقلامی مانند آیفون تصویری و شیرآلات و‌کولرهای بیشتری هم بعدازاینکه سارق از آن ساختمان به فعالیت درساختمان اصلی اتاق اصناف تهران گماشته شد بازهم بسیار راحت به سرقت رفت که انتظارمی رود روابط عمومی اتاق اصناف تهران توضیحات شفافی دراین خصوص ارائه دهد.
اما چرا ساختمانی که دهها میلیارد تومان ارزش دارد بلااستفاده در شهرتهران افتاده است وهیچ استفاده ای نمی شود؟ چرا این ساختمان فروخته نمی شود تا پول حاصل ازفروشش اقدام مفیدی انجام نمی گیرد؟
مسولان نظارتی باید درموقع فروش این ساختمان به طور حتم نظارت داشته باشند زیرا این ساختمان ارزشمند جزو‌بیت المال است.
کاش پلیس آگاهی فقط به دستگیری یک نفر که به سرقت به راحتی اعتراف می گند بسنده نکند و تحقیقات بیشتری انجام دهد که قبل وبعدش چه اتفاقاتی رخ داده است؟
اتاق اصناف تهران با داشتن ساختمانهای ارزشمند ازیک سو به کارکنان ساده وبدون سمت اتاق کمترین حقوق ممکن را می پردازد وازسوی دیگر برای معاونان و هیات رییسه و حتی روسای اتحادیه های صنفی درطی چهارسال اخبر پاداش های خاص داشته است.
ضمن اینکه اتاق اصناف تهران از بابت برگزاری نمایشگاههای مختلف شهر در آمدهای میلیاردی داشته ودارد آیا اگر یک نهاد ناظر ومسوول وجود داشت مشخص نمی شد این پولها کجا وچگونه خرج شده است؟

  • نویسنده : همت الله شکری اطاقسرا