تصمیمی که قراراست طی فردا وروزهای آینده محمدصادق مفتح قائم مقام وزیر صمت بابت تاخیر یا اجرای انتخابات هیات رییسه اتاق اصناف درکشور بگیرد تاثیر مستقیم برنگاه مردم واصناف به دولت آیت الله رییسی دارد که آیا هرتصمیمی با لابی گرفته می شود یا اینکه قانون ملاک عمل دولت سیزدهم در تصمیم سازی هاست.

تصمیم سازاصناف ایران که با نامه نگاری ولابی هیات رییسه اتاق اصناف ایران و روسای اتاق های اصناف مراکز استانهامی خواهد در نشستی با دبیرهیات عالی نظارت و مسوولان دیگر درخصوص روز برگزاری انتخابات هیات رییسه اتاق اصناف تصیمیم بگیرد آیا می داند دبیرخانه هیات عالی نظارت وفق قانون دقیقا دوماه قبل از برگزاری انتخابات طی بخشنامه ای تمام مراحل انتخابات را دقیق اعلام کرده است واگر خلاف قانون بخواهد به درخواست روسای اتحادیه ها و اتاق ها تن بدهد این موضوع را به افکارعمومی متبادر خواهد کرد که دبیرخانه هیات عالی نظارت هیچگونه استقلالی در عمل ندارد وفقط ماشین امضاست و هرکسی لابی یا همان پارتی قوی تر داشته باشد در نزد قایم مقام وزیر صمت برنده است. کدام‌ یک را ثایت خواهد کرد؟

آقای مفتح بزرگوار
«حرمت امامزاده را متولی نگه می دارد» این ضرب المثل را که بخاطر داری.
اینکه شما تاالان هرکاری که هیات رییسه اتاق اصناف ایران حتی خارج از قانون خواست را انجام دادید برکسی پوشیده نیست. برای شما مهم است که اعضای هیات رییسه ناراحت نشوند چرا؟
فعلا هنوز معلوم نیست. ازقدیم هم گفته اند ماه پشت ابر نمی ماند. آینده این اتفاقات بعد از رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری را شفاف خواهد کرد.

جناب قایم مقام وزیر صمت
قانون نظام صنفی می گوید افرادی که الان خودشان را عضو هیات مدیره ورییس اتحادیه می پندارند رییس نیستند چون اعتبارنامه هایشان تمام شده و غیرقانونی برمسند ریاست نشسته اند. حتی بخشنامه ای که باهماهنگی شما روز ۳۱/۵/۱۴۰۰ ابلاغ شدهم غیرقانونی زیرا قانون نظام صنفی خاص است و از قانون شرکت تعاونی استفاده کردید.
موضوعات اصناف را شما تصمیم سازی می کنید. همه مقامات دولت ومجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه به نوک قلم شما نگاه می کنند که روی کاغذ سایبده می شود و به رشته تحریر در می آید.

آقای مفتح
هرگونه تاخیر در روند برگزاری انتخابات هیات رییسه اتاق اصناف فقط یک پیام مشخص دارد اینکه ملاک‌عمل دراصناف قانون نیست وهرکسی لابی کرد یا همان اصطلاح عامیانه هرکسی پارتی داشت برنده است.
خوب ، اگر اینگونه است چه لزومی دارد متصدیان صنفی پای صندوق رای بروند. خودتان افراد دلخواه خودتان را منصوب کنید

آقای مفتح
دقت کنید چه کسانی نامه زدند. دقیقا همان های که روز ۲۳فروردین در دفترت لغو‌ نامه ای که بربرگزاری انتخابات اتحادیه اشان تاکید داشت را ازشما گرفتند تا انتخابات را برگزارنکنند حالا نامه زدند آهای مردم بدانید که ما می خواستیم انتخابات برگزارکنیم ولی نگذاشتند.
آخه قربونتون برم مهر ۱۳۹۸ کرونا کجا بود.
آقای مفتح در نامه ای که شما تایید کردید ورونوشت را دیدید که به کرونا اشاره شد. کجای دنیا مهرماه سال ۹۸ کرونا بود؟

آقای قایم مقام وزیرصمت

هرگونه اقدام‌شما درپاسخ به این نامه ها ولابی ها به پای دولت آیت الله رییسی نوشته می شود.
زیرا دبیرخانه هیات عالی نظارت نماینده ومجری چندین وزارتخانه و نهاد وسازمان عالی رتبه دولت است.
نامه ای با پاراف شما دستور داده می شود وازسوی دبیرهیات عالی نظارت به ناچار باید اجرا شود به نام دولت آیت الله رییسی نوشته می شود که باشعار قانونی گرایی و مبارزه با فساد امید را در دل دوستداران انقلاب زنده کرد. اگر قرارباشد دبیرخانه هیات عالی نظارت با لابی و به دلخواه حداکثر ۴۰۰نفر برای سه میلیون نفر متصدی صنفی تصمیم‌بگیرد اسمش چیست؟ مردمی که عصو خانواده ۲۴میلیون نفری اصناف هستند چگونه باید درمورد دولت آیت الله رییسی فکرکنند که شما می خواهید برای اصناف تصمیم‌سازی کنید؟
نقش موثر بازنشستگان دولتی بکارگرفته با حقوق نجومی وامکانات ویژه در اصناف در تصمیم گیری شما با توجه به لابی ها چیست؟
آقای مفتح تمام شرایط حساس اصناف درکشور را درک می کنیم اگر به رسانه ها اعتقاد دارید که رکن چهارم دموکراسی هستند پس بدانید هرتصمیمی که برای افراد خاص اصناف می گیرید که خوشحال شوند پایه اقتصاد تولید داخلی تخریب می کنید. برای اولین بار خیلی دوست دارم تصمیمی ازشما ببینم که تمام آنچه که نوشتیم را خط بطلان بکشد واصرار به اجرای بخشنامه دبیر خانه هیات عالی نظارت دبیر اصناف داشته باشد.

  • نویسنده : همت الله شکری اطاقسرا