شنیده ها حاکی از آن است که علی فاضلی به سبب ایجاد اتحاد وهمدلی وباز گذاشتن دست روسای اتحادیه های صنفی تهران جهت رسیدن به یک لیست واحد در زمان انتخابات قصد دارد در انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف تهران ثبت نام نکند.

اصناف در نظام مقدس جمهوری اسلامی وجه و جایگاهی دارد که نزد افکار عمومی شناخته شده است و اینکه عده ای محدود و معدود به خاطر جایگاه اجتماعی حاضر نیستند تحت هیچ شرایطی از اصناف بروند باعث نمی شود که از ارزش و اعتبار اصناف در استراتژی حاکمیت نسبت به اصناف کاسته شود.

مدتی است که اصناف به دست عده ای خاص که همه چیز را برای خودشان می خواهند بیمار شده است و نیاز دارد تا برای درمان این بیماری از سوی مسوولان کشور از یک سو و خانواده بزرگ اصناف از سوی دیگر درمان جدی صورت گیرد.
متصدیان وادحهای صنفی اگر می خواهند مشکلشان رفع شود باید در زمان انتخابات اتحادیه های صنفی به همین افرادی که هستند وامتحانشان را دهها سال است پس دادند رای ندهند وهیات مدیره ها را تغییر دهند.

وظیفه مسوولان کشور در خصوص اصناف در راستای قانون نظام صنفی و آیین نامه های اجرایی ان مشخص شده است ونمی توان فراتر از قانون از آنها انتظار داشت.
اما اینکه عده ای در بدنه اصناف از اجرایی قانون واهمه دارند و اصرار بر ماندن و نشستن روی صندلی ریاست اتحادیه و عضویت در هیات رییسه اتاق اصناف دارند نشان دهنده جاه طلبی و خدمتگذرای نیست بلکه نشان می دهد که ضعف هایشان را می خواهند از این طریق پوشش دهند.
در این میان برخی افراد که زحمت می کشند و تلاش دارند تا اوضاع را آرام و اصناف جلوه دهند پیشنهاد اتی دادند. یکی از این پیشنهادها در خصوص اتحاد و همدلی است. اینکه چگونه می شود بین صنوف توزیعی وتولیدی که در ظاهر وادعا در بدنه اتاق اصناف حذف شده وهمه یکی در قالب اتاق اصناف شدند اما در عمل چگونه می گذرد در آینده بیشتر خواهیم نوشت.
یکی ازمشکلات اصناف این است که مدیر صنفی و اجرایی با قدرت جزئی نگری در اصناف زیاد است مدیرانی داریم که توانایی برقراری ارتباط با هر فرد و مسوولی را تحت هر شرایطی دارد. از قدرت همراه کردن افراد به هر طریقی بهره مند هستند و قدرت پشتیبان گیری برای شخص خودشان با عنوان ریاست اتحادیه وریاست اتاق اصناف را بسیار عالی دارند.
اما فردی مثل علی فاضلی دارای استراتژی کلان نگری و حرکت برمدار قانون گرایی و همسان سازی خواست و اراده اصناف با قانون جاری و مسئولان ارشد کشور و انتقال مشکلات اصناف به بالاترین سطوح قوای سه گانه کشور را دارد.
معمولا به دلیل دید وسیعی که نسبت به انصاف دارد ودر کنار فن بیان عالی که داشته وهمگان به ان اذعان دارند چون مشکلات اصناف را مطالبه می کند ودنبال ارتقا جایگاه اصناف در اقتصاد است زبانش را تند می دانند.
وی در دوران ریاست اتاق اصناف ایران توانسته بود در بیش از ده شورای عالی اقتصادی کشور و کمیسیون کارشناسی وتصمیم سازی دولت برای اصناف کرسی های مهمی را به دست آورد که درحال حاضر معلوم نیست این کرسی ها به کدام بخش اقتصادی واگذار شده است.
براساس آنچه گفته شد از آنجایی که علی فاضلی همیشه در مقام ریاست اتحادیه و اتاق اصناف ایران و رییس شورای اصناف کشور در گذشته خواهان اتحاد و همدلی و ارتقا جایگاه اصناف بوده و می خواهد متصدیان صنفی وکاسبان در آرامش کاسبی کنند شنیده ها حاکی از آن است که تصمیم گرفته در دور جدید انتخابات هیات ریسه اتاق اصناف تهران اصلا ثبت نام نکند.
گویا تجربه دور قبلی انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف تهران وایران وحتی استان تهران برای پیر انتخابات اصناف تهران تجربه شده است ب ه همین دلیل اگر واقعا گره همدلی و موفقیت اصناف علی فاضلی است به خاطر حفظ ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در راستای احترام به قانون نظام صنفی و رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری در انتخابات هیات ریسه اتاق اصناف تهران ثبت نام نمی کند تا فضا برای حضور مدیران جدید در هیات ریسه اتاق اصناف تهران فراهم شود .
به طور قطع ، از نظر علی فاضلی اگر هدف خدمتگذاری به خانواده اصناف است می توان بدون عنوان هم به اصناف کمک‌کرد و هر زمان روسای جدید هر اتحادیه در کشور نیاز دیدند تجربیات را به آنها انتقال داد و نباید حتما پشت صندلی ریاست اتحادیه تصمیم گیری کرد.
اصناف نیاز به خون تازه دارد تا بتواند با توان بیشتر در راستای منویات رهبری گام بردارد. بدون کناره گیری افرادی تگراری در هیات مدیره وهیات رئیسه اتاق اصناف امکان ندارد شرایط اصناف واقتصاد کشور ازین که هست بهتر سود. به قول مدیر بزگوار”متاسفانه اختلافات بچگانه اصناف باعث سردرگمی هاشده است وراه حل ان دخالت بزرگان و ریش سفیدان اصناف جهت کم کردن اختلافات وپیشنهاد مشترک برای حل مشکلات است”.
این یک جمله مهم و پرمحتواست. ریش سفیدان اصناف چه کسانی هستند؟ پیشکسوتان چه کسانی هستند؟ بازار کجای کار است؟ روح مرحوم عسگر اولادی ها وامانی ها ودیگر بزرگان اصناف وبازار شاد باشد که اصناف بعد از این بزرگان وریش سفیدان در قالب دو گروه تولیدی و توزیعی رو در روی همدیگر قرار گرفته و فقط در حال حذف رقیب هستند . دربیرون جلسات شبانه دارند تا چگونه همدیگر را حذف کنند اما در جایی که دور هم می نشینند حرف از اتحاد وهمدلی می زنند.
ثبت نام نکردن علی فاضلی برای انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف تهران هرچند می تواند شایعات متعددی را برایش به دنبال داشته باشد وهر انگی را به او بزنند اما چون نیتش خیر است زمان ثابت خواهند کرد آنهایی که پشت سرش انگ می زنند با چه نیتی اینکار ها را کردند
به هرترتیب علی فاضلی با ثبت نام نکردن در انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف باید آماده تمام انگ زدن ها وتهمت ها باشد.

  • نویسنده : همت الله شکری اطاقسرا