وقتی از کرمان نامه ای به روسای اتاق اصناف مراکز استانها وهمینطور به آقای مفتح قایئم مقام وزیر ارسال شد که انتخابات مردادماه به ماههای دیگر موکول شود معلوم بود که علت اصلا نفع وخدمت به مردم نیست شاید چند نفر به ثبت نام نمی رسند واین روزها معلوم شد علت چیست.راستی تصمیم ساز وتصمیم گیر برای اصناف کیست ولابی چه کسانی قوی تراست ؟

وقتی که نامه تاخیر در برگزاری انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف در کشور از سوی دبیخانه هیات عالی نظارت ابلاغ شد تقریبا کمتر کسی باور داشت که این تاخیر بابت خیرخواهی اعضای صنفی باشد . اکثریت مطلق خانوده بزرگ اصناف مطمین بودند که افرادی نمی توانند ثبت نام کنند پس انتخابات را به تعویق انداختند.
همزمان اولین نامه ای که یوسف جعفری رئیس اتاق اصناف کرمان طی نامه ای قائم مقام وزیر صمت وروسای اتاق اصناف مراکز استانها خواست تا انها هم نامه ای مبنی برتعویق انتخابات بزنند. خیلی از روسای اتاق های اصناف ازاین اقدام استقبال کردند ونامه زدند . علتها متفاوت بود اما بعد از بررسی علت اصلی اینکه چرا رئیس اتاق اصناف کرمان این نامه را الان زد وطی دوسال اخیر انتخابات را برگزار نکرد نکات جالبی به دست امد.
یوسف جعفري در حال حاضر بعنوان رئيس اتحاديه فالوده بستني بوده و از این عنوان در سمت رياست اتاق اصناف كرمان مشغول بكار است وی جواز از اتحاديه سنگ و بتن كرمان هم دارد. اتحاديه سنگ و بتن اذر ماه ٩٩ تاريخ انقضا اتحاديه شان بود. پس از ابلاغ راي هیات عمومی ديوان عدالت اداری يكسال و نيم با روشی كه ممکن بود برگزاری فراخوان وفرایند ثبت نام این اتحادیه را به تعویق انداختند. البته دراین بین به همراهی هیات رئیس اتاق اصناف ایران راههای مختلفی را آزامیش کردند تا شاید بمانند. اخيرا نامه كه جهت تمدید تاريخ انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف از قائم مقام وزير صمت را موفق شد بگیرد به این دلیل بوده كه انتخابات اتحاديه سنگ و بتن كه خودش كانديد آن است را قبل از انتخابات اتاق برگزار كند كه مجدد ميز و سمت خود را با دور زدن قانون حفظ نمايد .اما تاالان هنوز تلاش هم جانبه ای دارد تا اگر بشود انتخابات هیا ترئیسه اتاق اصناف را باکمک نمانیدگان استان به تعویق بیندازد.
همین امروز خبررسید که برگزاري انتخابات سه اتحاديه خرازان ، پوشاك،فروش موتور سيكلت، در كرمان كه قرار بود طی روزهای ۲۸ و۲۹و ۳۰ خرداد برگزار شود كه دو تن از روساي اتحاديه مذكور در هيئت رئيسه اتاق اصناف كرمان حضور داشتند با دستور جعفري رئیس اتاق اصناف کرمان بدليل تمديد ارسال اظهارنامه مالياتي اصناف كه هـيچ ربطي به انتخابات اتحاديه نداشت تا اطلاع ثانويي به تعويق افتاد.
حتما هم اخر تیرماه اقای جعفری نامه ای به قائم مقام وزیر می زند که انتخابات رابه خاطر موضوع مالیات به سال بعد موکول کنید تا ما هم برسیم.
در اهواز واصفهان ومشهد وتهران هم افرادی که داعیه ریاست اتاق اصناف شهرشان واتاق اصناف ایران را دارند هنوز در اتحادیه دیگری که رفتند وبرای خودشان پروانه کسب صادر کردند ودر آینده انتخابات اتحادیه های جدید دارند هم منتظرند تا تعویق را شاهد باشند.
آقای مفتح
قائم مقام وزیر صمت که تام الاختیار در حوزه اصناف است به خوبی می داند که این تعویق ها برای چیست وبا روسای اتحادیه ها همراهی میکند واز طرف دیگر ادعا می کند که قانون را رعایت می کند. بله اما از منظر خودشان ودوستانی که هنوز توراهند قانون دلبخواه را اجرا می کند. پس برای افرادی که سوار اتوبوس هیات رئیسه اتاق اصناف شهرها بشوند بلیت نهایی را صادر کنید تا بقیه اصناف معطل نورچشمی ها نشوند.اصلا چرا هزینه صرف انتخابات هیات رئیسه می کنید لطفا خودتان منصوب کنید.
اما آیا بازهم انتخابات هیات رئیسه برای اینکه روسای ونایب رئیس اتاق اصناف در تهران ومراکز استانها به ثبت نام برسند به تعویق خواهد افتاد؟ ایا اصناف معطل چند نفر خواهندبود؟ آقای مفتح آیا هنوز دنبال ریش سفید می گردی که اصناف را جمع وجور کند؟

  • نویسنده : همت الله شکری اطاقسرا