معاون مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: در ماه رمضان نماز جماعت در ۳ وعده اقامه می‌شود و مساجدی که در ایام دیگر سال نیز به دلیل کمبود امام جماعت این برنامه را به‌طور کامل اجرایی نمی‌کردند، در این ماه اقامه نماز خواهند داشت.

به گزارش ایلتنا به نقل از حجت‌الاسلام حجت‌الله ذاکر معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفتگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده مساجد در ماه مبارک رمضان اظهارداشت: یکی از برنامه‌های امور مساجد در ماه مبارک رمضان، اعزام مفسر به مساجد است که در این راستا کارشناسان رشته تفسیر از قم در مساجد حاضر خواهند شد و جلسه تفسیر برگزار خواهند کرد.

وی ادامه داد: امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و اعزام مفسر از استان قم، جلسه تفسیر قرآن در ۱۰۰ مسجد استان تهران برگزار خواهد شد.

ذاکر اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان اقامه نماز جماعت در سه وعده برگزار خواهد شد و مساجدی که در ایام دیگر سال نیز به دلیل کمبود امام جماعت این برنامه را به‌طور کامل اجرایی نمی‌کردند، در ماه رمضان اقامه نماز خواهند داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان را تشویق و ترغیب مساجد برای برگزاری افطاری ساده اعلام و تصریح کرد: بر این اساس به مساجد ابلاغ شده است که پس از اقامه اول وقت نماز مغرب و عشاء، اطعام نمازگزاران را با افطاری ساده در دستور کار داشته باشند.

وی افزود: همایش تجلیل از برگزیدگان دهه تکریم و تعظیم مساجد همزمان با نیمه ماه رمضان و میلاد امام حسن مجتبی(ع) در مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای مناسبت‌های موجود در ماه رمضان برگزار می‌شود.

ذاکر با اشاره به اجرای طرح «هر خانه یک مسجد» گفت: بناست این طرح به‌صورت ویژه در ماه رمضان دنبال شود تا منابع لازم برای احداث ۲۰ هزار خانه‌ای که پیش‌بینی‌شده است، تأمین شود که برای این منظور در هفته آتی، نرم‌افزار این طرح رونمایی خواهد شد که در آن جانمایی خانه‌هایی که هر مسجدی متقبل می‌شود و هزینه‌ها برآورد شده آن و … نمایش داده خواهد شد تا شفافیت لازم در این امر نیز حاصل شود.

انتهای پیام/ ت۴۴