حجت الاسلام قرائتی گفت: بی اعتنایی به قرآن مشکلات و بلاهایی را ایجاد می کند و اعتنا به آن زندگی ها را خوب می کند. قرآن پر از رمز است و هنوز قرآن را نفهمیدیم.

به گزارش خبرگزاری ایلتنا به نقل از مهر، حجت الاسلام قرائتی با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری یکشنبه شب­ شبکه دو سیما با بیان اینکه تدبر در قرآن و تفسیر آن واجب است، افزود: با قرآن­ فقط برخوردهای تشریفاتی از جمله از زیر قرآن رد شدن و کاشی کاری قرآنی و مانند آن می شود اما ما باید در همه­ حوزه ها از جمله حقوقی، سیاسی، پزشکی و روانشناسی، آیات مرتبط را تفسیر و منتشر کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تاکید بر اینکه­ تدبر در قرآن، جدی گرفته نشده است، اضافه کرد: با استفاده از تفسیر قرآن ۲۶۰۰­ نکته حقوقی نوشتم و برای مسکن هم نکاتی را استخراج کردیم.

وی با اشاره به اینکه قرآن، مهجور و متروک شده است، گفت: اکنون قرآن کتاب مقدسی برای اقدامات تشریفاتی شده است­ و مزه قرآن را به­ خوبی نچشیدیم و نتوانستیم مزه آن را بچشانیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به روایات قرآنی گفت: جوامع ترسو مانند سعودی سقوط خواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان اینکه قرآن، دریاست، افزود: مردم باید تفسیر قرآن را از منبری ها درخواست کنند و در کنار روضه خوانی تفسیر قرآن هم انجام شود.

وی اضافه کرد: بی اعتنایی به قرآن مشکلات و بلاهایی را ایجاد می کند و اعتنا به آن زندگی ها را خوب می کند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: قرآن پر از رمز است و هنوز قرآن را نفهمیدیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور درباره بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب گفت:­ پشت هر کلمه این بیانیه مطالعات زیادی وجود دارد و درباره اکثر قریب به اتفاق این بیانیه، آیه قرآنی داریم.

وی با تاکید بر اینکه باید مسیرمان قرآنی تر شود، افزود: نباید دچار خودباختگی شویم و سخنان دانشمندان غربی را علمی بدانیم اما سخنان علمای اسلامی را علمی ندانیم و آن را فقط مقدس بدانیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره لزوم­ کمک به نیازمندان، گفت: به نیازمندان هر چقدر می توانید کمک کنید.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه مثلث تحریم آمریکا، مدیریت نادرست برخی از مسئولان و حرص برخی از مردم، مشکلاتی را ایجاد کرده است، افزود: نباید حرص و طمع داشته باشیم و باید به اندازه نیازمان مصرف کنیم تا به بقیه نیازمندان هم برسد.